Huis > Nieuws > De schermontwikkeling in China is hevig, Samsung en LG maken structurele aanpassingen

De schermontwikkeling in China is hevig, Samsung en LG maken structurele aanpassingen

In reactie op de hevige aanval van Chinese Chinese beeldschermbedrijven zijn de recente conflicten tussen Koreaanse beeldscherm-LG-beeldschermen en Samsung-beeldschermen geleidelijk afgekoeld en elk heeft structurele aanpassingen ondergaan.

Volgens het Koreaanse "DDaily" rapport, de marktgecorrigeerde enterprise DSCC-statistieken van global display productiviteit (CAPA) dit jaar, was China goed voor 46%, bijna twee keer zoveel als Zuid-Korea (24%). Vanaf 2016 loopt Zuid-Korea (35%) nog steeds voor op China (29%), maar omdat het in 2017 werd overtroffen door China, groeit de kloof tussen China en Zuid-Korea.

Op het gebied van LCD (liquid crystal display) hebben Chinese bedrijven goedkope offensieven aangenomen, waardoor Koreaanse bedrijven geleidelijk hun concurrentievermogen hebben verloren. Volgens een onderzoek van het Korea Economic Research Institute was het LCD-marktaandeel van Zuid-Korea dit jaar 32% en nam China (33%) het voortouw met een klein verschil. Aan de andere kant, hoewel Koreaanse bedrijven China nog steeds leiden op het gebied van OLED, versnellen Chinese bedrijven ook om Zuid-Korea in te halen. China's BOE, Visionox en Huike hebben onlangs aangekondigd dat ze zullen investeren in het OLED-veld met een fondsgrootte van meer dan 15 biljoen gewonnen.

Vanwege de trage prestaties van LG Display begon het bedrijf zeer intensieve structurele aanpassingen uit te voeren en de arbeidskosten te verlagen door vrijwillige pensionering en afschaffing van werknemers. Han Xiangfan, vice-president van LG Display, uitte zijn ontslag vanwege de verslechtering van de operatie.

Algemeen wordt aangenomen dat de omzet van LG Display in het derde kwartaal lager zal zijn dan de marktvoorspelling. In het derde kwartaal van LG Display zijn de verwachte opbrengsten 6,1292 biljoen gewonnen, het bedrijfsverlies 255,8 miljard gewonnen en het bedrijfsverlies in 2019 1,45 biljoen gewonnen.

Aan de andere kant is Samsung Electronics ook begonnen met het toestaan ​​van sommige productiemedewerkers en kantoormedewerkers om vrijwillig pensioen aan te vragen. De Chungnak Mountain Factory, die oorspronkelijk LCD-panelen produceerde, besloot ook de productie te verminderen.

Over het algemeen worden beide bedrijven getroffen door Chinese bedrijven, maar het verschil is dat het marktaandeel van Samsung in de kleine en middelgrote OLED-sector is gedaald tot ongeveer 80%, maar nog steeds ver voor op de industrie, plus Samsung-display is het belangrijkste opvouwbare display Leveranciers, naast de LCD-business, hebben Samsung-monitoren nog steeds veel voordelen.

Bovendien is Samsung Display van plan om 13,2 biljoen te winnen gewonnen om QD OLED-productielijnen te bouwen, waarmee een record wordt bereikt voor de investering in single-note display van Koreaanse bedrijven. LG Display probeert de grote markt voor OLED-schermen te stimuleren, maar de implementatie is niet zo eenvoudig als gepland. Relevante mensen in de display-industrie zeiden dat de twee bedrijven een organisatorische herstructurering ondergaan, maar Samsung Electronics heeft veel wapens in handen en staat relatief weinig onder druk.