Hello Guest

Sign In / Register

Welcome,{$name}!

/ Uitloggen
Nederland
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикAfrikaansIsiXhosaisiZululietuviųMaoriKongeriketМонголулсO'zbekTiếng ViệtहिंदीاردوKurdîCatalàBosnaEuskera‎العربيةفارسیCorsaChicheŵaעִבְרִיתLatviešuHausaБеларусьአማርኛRepublika e ShqipërisëEesti Vabariikíslenskaမြန်မာМакедонскиLëtzebuergeschსაქართველოCambodiaPilipinoAzərbaycanພາສາລາວবাংলা ভাষারپښتوmalaɡasʲКыргыз тилиAyitiҚазақшаSamoaසිංහලภาษาไทยУкраїнаKiswahiliCрпскиGalegoनेपालीSesothoТоҷикӣTürk diliગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Huis > Nieuws > Intel ondersteunt hardware ray tracing-versnelling op datacenter Xe GPU's

Intel ondersteunt hardware ray tracing-versnelling op datacenter Xe GPU's

  In een blogbericht over de FMX grafische conferentie van deze week bracht Intel officieel het officiële nieuws uit over de aankomende Xe GPU hardware ray tracing-ondersteuning. Hoewel het heel kort is, volstaat het om te bevestigen dat Intel een of andere vorm van hardware-verlichting zal bieden. Trackingacceleratie - maar alleen voor de datacenter-GPU. De originele tekst is erg kort: "Het is geweldig om de Intel Xe Architecture Data Center Optimized Rendering Roadmap te delen, inclusief ray tracing hardwareversnellingsondersteuning voor de Intel Rendering Framework-familie van API's en bibliotheken."

Intel heeft niet bekendgemaakt of ray tracing hardware-ondersteuning zal verschijnen in de eerste generatie datacenter Xe GPU, wat betekent dat het waarschijnlijk zal verschijnen in de volgende generatie. Intel geeft niet expliciet de betekenis van hardwareversnelling aan, maar omdat het specifiek 'hardwareversnelling' in plaats van 'ondersteuning' noemt, kan de feitelijke hardware die wordt gebruikt voor het testen van raycasting worden verwacht, met name voor datacenter-GPU's. Dergelijke hoogwaardige producten.

Intel's blogpost wees erop dat het bedrijf de "whole platform" -benadering voor ray tracing zal gebruiken tijdens het gebruik van de CPU en GPU om de taak te voltooien. Dus hoewel de GPU een belangrijk onderdeel zal zijn van de inspanningen van Intel om zijn ray tracing-prestaties te verbeteren, zal het bedrijf trachten de traditionele CPU's te gebruiken voor toekomstige ray tracing-inspanningen. Het is dus geen verrassing om te zien hoe het bedrijf deze (en andere nieuwe processortechnologieën) wil gebruiken om met de CPU te werken.