Hallo gast

Aanmelden / Registreren

Welcome,{$name}!

/ Uitloggen
Nederland
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикAfrikaansIsiXhosaisiZululietuviųMaoriKongeriketМонголулсO'zbekTiếng ViệtहिंदीاردوKurdîCatalàBosnaEuskera‎العربيةفارسیCorsaChicheŵaעִבְרִיתLatviešuHausaБеларусьአማርኛRepublika e ShqipërisëEesti Vabariikíslenskaမြန်မာМакедонскиLëtzebuergeschსაქართველოCambodiaPilipinoAzərbaycanພາສາລາວবাংলা ভাষারپښتوmalaɡasʲКыргыз тилиAyitiҚазақшаSamoaසිංහලภาษาไทยУкраїнаKiswahiliCрпскиGalegoनेपालीSesothoТоҷикӣTürk diliગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Huis > Nieuws > Het LCD-kamp van Japan krimpt, hoe te overleven onder de opkomst van China en Zuid-Korea

Het LCD-kamp van Japan krimpt, hoe te overleven onder de opkomst van China en Zuid-Korea

Volgens het persbureau, met de opkomst van Chinese en Koreaanse fabrikanten, is het voortbestaan ​​van Japanse halfgeleiderfabrikanten steeds ernstiger geworden en is de concurrentie toegenomen.

Onlangs kondigde Matsushita aan dat het zijn productie van LCD-schermen in 2021 officieel zal beëindigen. Reeds 16 jaar geleden heeft Panasonic vanwege de hevige concurrentie de activiteiten op het gebied van LCD-schermen van de tv beëindigd en zich tot de automobiel- en industriële sector gewend, maar het is moeilijk om winstgevendheid te bereiken in een competitieve situatie.

Volgens de onderzoeksresultaten van IHS Markit, op het gebied van kleine en middelgrote LCD-schermen, scoorden de JDI en Sharp van Japan de eerste en vijfde in de wereld met respectievelijk 17,6% en 9,3%.

JDI kampt momenteel echter met ernstige schuldenproblemen. Het bedrijf ondergaat managementherstructurering binnen het bedrijf; Sharp's display-activiteiten zijn winstgevend in het halfjaarlijkse winstrapport, maar er zijn nog veel onzekerheden in de toekomst.

Vanwege de terugtrekking van Panasonic zijn de grootste leveranciers op de Japanse markt voor LCD-schermen alleen JDI, Sharp, Kyocera en Mitsubishi Electric. Of het mogelijk is om een ​​rol te spelen in een zeer competitieve situatie, de vorming van unieke verkooppunten zal het voortbestaan ​​van deze ondernemingen bepalen.