Hallo gast

Aanmelden / Registreren

Welcome,{$name}!

/ Uitloggen
Nederland
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикAfrikaansIsiXhosaisiZululietuviųMaoriKongeriketМонголулсO'zbekTiếng ViệtहिंदीاردوKurdîCatalàBosnaEuskera‎العربيةفارسیCorsaChicheŵaעִבְרִיתLatviešuHausaБеларусьአማርኛRepublika e ShqipërisëEesti Vabariikíslenskaမြန်မာМакедонскиLëtzebuergeschსაქართველოCambodiaPilipinoAzərbaycanພາສາລາວবাংলা ভাষারپښتوmalaɡasʲКыргыз тилиAyitiҚазақшаSamoaසිංහලภาษาไทยУкраїнаKiswahiliCрпскиGalegoनेपालीSesothoТоҷикӣTürk diliગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Huis > Nieuws > Mini LED-penetratiegraad, negen keer groei in drie jaar

Mini LED-penetratiegraad, negen keer groei in drie jaar

De LED-industrie in Taiwan heeft een nieuwe ommekeer gekend. Met de snelle ontwikkeling van technologie en de toenemende vraag naar kwaliteit van consumentenelektronica, beginnen Mini-LED's vorm te krijgen vóór de volwassen Micro LED-technologie, die bekend staat als de leider van de volgende generatie displaytechnologie. Introductie van massaproductie, op weg naar een nieuwe golf van industrie.

Volgens de industrie is de Mini LED-technologie net begonnen met een kleine productie en verzending. Op dit moment is de penetratiegraad van verschillende eindproducten nog steeds laag, alleen binnen 1%. De eerste lock-tv, high-end commerciële laptop en e-sports notebook, etc. In het veld, met de lancering van Mini LED-gerelateerde producten in grote merkfabrieken volgend jaar, wordt het eerste jaar van Mini LED geopend, de penetratiegraad zal sterk worden verhoogd tot 5% tot 6%, en het wordt verwacht om 8% tot 9% te bereiken van 2021 tot 2022. De uitdaging is 10%, dat is negen keer hoger dan het huidige groeipercentage.

De industrie analyseerde verder dat de reden waarom de Mini LED zal stijgen, de penetratiegraad jaar na jaar kan groeien in de komende drie tot vier jaar, vooral omdat de Mini LED, een verbeterde versie van de LED-achtergrondverlichting, de bestaand LCD-schermeffect, terwijl de kosten relatief zijn Het is eenvoudig te bedienen en kan worden toegepast op hoogwaardige e-sports en e-sports desktopschermen of speciale toepassingsschermen om meerdere voordelen van hoge resolutie, hoog contrast en hoge kleurverzadiging te bereiken . In vergelijking met OLED, in termen van LCD TV-panelen, is de prijs slechts ongeveer 70% tot 80% van OLED TV-panelen, maar het contrast is vergelijkbaar met OLED.

Volgens het LEDinside-rapport wordt geschat dat de wereldwijde LED-marktgrootte van elke applicatie in het applicatieveld ongeveer 200 miljoen Amerikaanse dollar zal bedragen. Volgend jaar, met het verwachte verzendvolume van verschillende fabrikanten, zal de outputwaarde verdrievoudigen tot 600 miljoen Amerikaanse dollars. In het jaar zal het met meer dan 30% groeien tot 800 miljoen US dollar. In 2022 en 2023 zal de outputwaarde jaarlijks met ongeveer 100 miljoen US dollar stijgen en in 2023 1 miljard US dollar.

Met de introductie van meer eindproducten en schaalvergroting onthulde de industrie dat Mini LED ook op weg is naar een meer commerciële trend op het gebied van offertes; met dezelfde specificaties en dezelfde helderheid is de huidige prijs van Mini LED ongeveer NT $ 2 tot 3.000. Yuan, de verwachting is dat de jaarlijkse reductie ongeveer 5% tot 10% zal zijn, maar als de specificaties en de helderheid toenemen, kan de prijs een kleine prijsstijging afvlakken.

Wat betreft het Micro LED-deel, het voordeel is dat het de eigenschappen van hoge efficiëntie, hoge helderheid, hoge betrouwbaarheid en snelle responstijd van anorganische LED erft, en de kenmerken heeft van zelfverlichting zonder achtergrondverlichting, klein formaat, lichtgewicht en eenvoudige energiebesparing. Het effect, maar de technische moeilijkheid is hoog. Op dit moment bevinden de fabrikanten zich allemaal in de fase van onderzoek en ontwikkeling en een klein aantal zendingen worden naar de klant gestuurd voor verbranding.

LEDinside schat dat tegen 2022 Micro LED- en Mini LED-toepassingen goed zijn voor 11% van het totale gebruik van LED-wafels, waardoor het een belangrijke toepassing is om de vraag te ondersteunen.

De LED-industrie van Taiwan is onderworpen aan prijsverlagingen door Zuid-Korea en de industrie op het vasteland, en de industrie is een ellendige industrie geworden. Het is nog steeds moeilijk om van deze situatie af te komen, vooral sinds 2014, omdat de Chinese vastelandfabrikanten zwaar investeren en de markt betreden met goedkope concurrentiestrategieën. Het is moeilijk voor Taiwanese bedrijven om weerstand te bieden. Naast het verplaatsen van LED-verlichtingsproducten naar het vasteland, zijn sommige fabrikanten begonnen zich terug te trekken uit de LED-verlichtingsmarkt. Tot nu toe staat de LED-industrie met de voortdurende uitbreiding van de productiecapaciteit van Chinese fabrikanten onder enorme druk van prijsdaling.

De LED-industrie, die moeilijk te herstellen lijkt, met de komst van Micro LED en Mini LED, kan een nieuwe marktherstelmogelijkheid worden voor Taiwanese fabrikanten.