De ATA650X kan FD SBC is zeer ruimte-efficiënt: het VDFN8-pakket meet slechts 2 mm x 3 mm, het VDFN10-pakket is 3 mm x 3 mm en het VDFN14-pakket is 3 mm x 4,5 mm.De SBC is voorzien van een ingebouwde hoge snelheid kan FD-zendontvanger gegevenssnelheden van maximaal 5 Mbps ondersteunen.
De ATA650X-serie is ontworpen als een robuuste oplossing voor ruimtebeperkte toepassingen en biedt ultra-lage stroomverbruik, met een typische slaapmodusstroom van slechts 15 µA.De SBC maakt VCC -voedingsspanningsregeling via bussignalen mogelijk, waardoor het huidige verbruik in Automotive Electronic Control Units (ECU's) wordt verminderd.Om het stroomverbruik verder te optimaliseren, kan de SBC de voeding van de microcontroller uitschakelen door de LDO in de slaapmodus af te sluiten.
De ATA650X-apparaten zijn uitgerust met veiligheidsfuncties, waaronder fail-safe, bescherming en diagnostische mogelijkheden, waardoor betrouwbare buscommunicatie in geavanceerde netwerken wordt gewaarborgd.Ze zijn ontworpen om elektrostatische ontlading (ESD) te weerstaan en de prestaties van elektromagnetische compatibiliteit (EMC) te leveren, waardoor ze een krachtige oplossing zijn voor toepassingen die in harde omgevingen werken.
De geïntegreerde SBC -oplossing ondersteunt "functionele veiligheidsgereedheid", waardoor klanten worden geholpen bij het behalen van ISO 26262 veiligheidscertificering of het vereiste Automotive Safety Integrity Niveau (ASIL).Bovendien is de SBC AEC -Q100 Grade 0 gekwalificeerd, in staat om binnen een temperatuurbereik van -40 ° C tot +150 ° C te werken.
Rudy Jaramillo, vice-president van MicroChip's Analog Power and Interface Division, verklaarde: "Onze compacte kan FD SBC is specifiek ontworpen voor ruimtebeperkte toepassingen, waarbij de kritieke behoeften voor veerkracht in veeleisende omgevingen worden behandeld. Deze sterk geïntegreerde oplossing minimaliseert PCB-ruimtevereisten en vereenvoudigt het ontwerpComplexiteit, het helpen van klanten om te besparen op kosten op systeemniveau. "