Hallo gast

Aanmelden / Registreren

Welcome,{$name}!

/ Uitloggen
Nederland
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикAfrikaansIsiXhosaisiZululietuviųMaoriKongeriketМонголулсO'zbekTiếng ViệtहिंदीاردوKurdîCatalàBosnaEuskera‎العربيةفارسیCorsaChicheŵaעִבְרִיתLatviešuHausaБеларусьአማርኛRepublika e ShqipërisëEesti Vabariikíslenskaမြန်မာМакедонскиLëtzebuergeschსაქართველოCambodiaPilipinoAzərbaycanພາສາລາວবাংলা ভাষারپښتوmalaɡasʲКыргыз тилиAyitiҚазақшаSamoaසිංහලภาษาไทยУкраїнаKiswahiliCрпскиGalegoनेपालीSesothoТоҷикӣTürk diliગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Huis > Nieuws > Reuters: Als Qualcomm FTC's anti-monopoliezaak wint, kunnen 5G-chips voor auto's in prijs stijgen

Reuters: Als Qualcomm FTC's anti-monopoliezaak wint, kunnen 5G-chips voor auto's in prijs stijgen

Op vrijdag (29) verklaarde de Duitse fabrikant van auto-onderdelen Continental en de auto-onderdelenfabriek van Toyota Denso dat als Qualcomm de markt voor hoge 5G-licenties blijft aanrekenen, dit 5G high-speed connected cars kan veroorzaken. Stijgende kosten zullen de belangen van autoleveranciers schaden .

Naast de twee grote leveranciers van auto-onderdelen, verklaarden handelsvertegenwoordigers zoals BMW, Ford, Toyota en General Motors ook dat Qualcomm de markt beschuldigde van onjuiste 5G-licentieoctrooien. De belangen van relevante autofabrikanten schaden.

De Federal Trade Commission heeft de Amerikaanse chipfabrikant Qualcomm (QCOM-VS) ervan beschuldigd gebruik te maken van zijn 5G-chipoctrooien, misbruik te maken van de exclusieve positie van de markt en de markt in rekening te brengen voor ongepast hoge 5G-patentautorisatiebedragen. Het besluit momenteel of zijn gedrag de markt monopoliseert en boetes oplegt.

Leveranciers en fabrikanten van auto-onderdelen hebben vrijdag (29e) een klacht ingediend bij de FTC, waarin staat dat als Qualcomm de antitrustzaak wint, de kosten van chips voor auto's die zijn uitgerust met snelle 5G-communicatietechnologie kunnen stijgen.

De Duitse fabrikant van auto-onderdelen Continental zei dat ze het gebruik van 5G-chips die gezamenlijk door Qualcomm, MediaTek en Samsung zijn ontwikkeld, hebben opgegeven om de risico's van antitrustboetes te voorkomen.

Denso, een dochteronderneming van Toyota Motor Corporation, en het Duitse paardenmerk geloven gezamenlijk dat Qualcomm meer geneigd is om 5G-patenten in licentie te geven aan autofabrikanten die tienduizenden dollars kosten, in plaats van fabrikanten van auto-onderdelen met lage winst.

Rivaliserende Intel (INTC-VS) drukte vrijdag ook op Qualcomm en beweerde dat Qualcomm Intel uit de 5G-chipmarkt heeft gedrukt met zijn chipvoordeel. Hoewel het bedrijf zijn smartphone-chipeenheid aan Apple verkocht, beweerde Intel dat de beslissing ervoor zorgde dat het bedrijf miljarden dollars leed. "

Het is wel verstaan ​​dat de rechtszaak die door de FTC tegen Qualcomm is aangespannen in januari volgend jaar zal beginnen.

Qualcomm weigerde commentaar te geven.